USERNAME's diary

   






MusicPlaylist
MySpace Playlist at MixPod.com


If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed



Thursday, August 27, 2009
I am dead, dead to you as can be...

Monday, 17 August 2009...12.32 Am

" Kenapa perlu lari?...Apa salah saya? ...sampai awak layan saya cam nii!..." (Pegang lengan baju)

" Hrmmm...."

" Kalo tadi saya tak nampak awak. Dah tentu awak nak jauh kan?...Kenapa buat cam tuu?...Daa lama saya cari awak. Kenapa perlu cam nii..."

" Mmmm...." (Aku tak mampu berkata apa2)

" Daa lama saya cari awak...No. fon awak tukar. Kawan2 awak pun tak pernah bagi tahu awak kat mana skrang nii. Kenapa buat cam tuu?...Kenapa nak lari dari saya?..." (Genggam kemas pada lengan baju)

" Seperti yang kamu minta.... Saya buat seperti yang kamu minta. Kamu kan nak saya hilang from kamu..."

" ...Isk...isk...(Menangis)....saya sedar...Saya salah. Saya tak fikir pun awak begitu ambik hati gan kata2 tuu. Saya sekadar nak menguji awak. Awak begitu sungguh2 gan gurauan tuu. Saya tak sangka awak begitu berkecil hati...Isk...isk.."

" Hrmm..."

" Sampai hati awak buat saya cam nii. Daa lama saya rasa bersalah gan awak. Awak tul2 buat saya rasa bersalah. Padahal semua tuu just gurauan. Daa lama saya cari awak..."

" Sori. Saya tak pernah anggap semua tuu gurauan. Lagipun awak sendiri yg nak cam tuu. Saya just buat aje. Cukuplah sekali 'orang tolak' saya. Bukan dua atau tiga. Saya ingat awak paham gan apa yg hati nii luka dulu. Tapi rupanya silap. Awak tak pernah paham dan mengerti...."

" Sudah laa! daa banyak kali saya mintak maaf...awak still cam tuu gak!...Sudahhh! saya tak mau dengar!...Saya mintak maaf k...Jgn lari dari saya lagi...." (Genggam kemas pd lengan baju)

" Lepas!!..." (Tolak dan berlalu pergi)

Aku memang cam tuu. Terlalu berkecil hati. Hati nii dah terlalu banyak berkecil hati. Aku tahu yang aku penat. Aku juga tahu yang aku nii lemas. Tapi apa boleh buat. Aku tak pernah minta untuk tuu semua. Aku harap sesetengah orang tuu paham gan diri aku nii. Jangan hanya cuba menduga. Tapi cuba lah mengerti hati nii. Aku tak mengharapkan simpati korang. Tapi cukup jika mencuba untuk fahami hati kecil aku neh. Aku tak pernah minta sebanyak yang 'dia' pernah bagi dulu. Cukup sekadar menyenangkan hati kecil aku neh. Hidup aku mang sial...puncanya dari aku sendiri. Bukan menyalahkan takdir. Tapi aku sendiri lemah dalam banyak perkara. Aku akui semua tuu. Tapi selemah2 aku jgn sesekali cuba untuk 'khianat' hati nii. Aku terlalu sensitif kalo soal hati dipermainkan. Pengalaman mengajar aku semua tuh. Aku harap semua mengerti gan rasa hati neh. Biarpun hakikatnya aku tak pernah meminta dan berharap pun orang faham gan aku. Kerana disisi aku skrang nii sudah ada yang mengerti dan mengambil tahu tentang hati nii. Aku bersyukur sangat kerana Tuhan hadirkan aku seseorang...

Hidup ini berjalan seperti biasa. Banyak masa skrang neh aku habiskan bersama teman2 seperjuangan aku. Lepak2, berforum, blog, aktiviti geng n banyak lagi. Tuu semua tak merugikan. Kerana aku dapat ramai kawan. Semuanya baik2 gan aku neh. Lagipun Ramadhan dah tiba. So? masa tuu agak tak ader untuk aku bersahaja dan 'berlagu sedih2'...hehe. Nak karang blog nii pun aku tak ader masa. Mybe sibuk gan keje kot. Tak pun hobi aku gan member2 aku. Ntah ler...Malas nak kisah apa2 skrang neh. Yang penting lam idup aku neh skrang adalah untuk diri aku sendiri, family, member2 & ....huhu. Korang sendiri tahu ler. Lagipun aku tak perlu berkata 'idup ini akan lebih baik'. Idup aku daa cukup baik. Tak perlu berkata cam sesetengah orang tuu. Semua tuu hipokrik semata2. Tapi tak kisah lah. Tuu hidup dia. Aku pedulik aper!...

Ramai yang cakap aku daa berubah. Sesetengah member tuu baru perasan agaknye. Aku mang daa lama berubah. Buat apa nak jadi diri aku yg dulu? Apa yang aku dapat?...'Barang murah' ader ler aku dapat. Skrang nii pun bersepah aku leh dapat kalo aku mau. Tapi aku bukan orang cam tuu. Aku still ingat dosa & pahala. Aku still ingat yang setiap perbuatan baik or buruk akan dapat pembalasan di akhirat sana nanti. Aku takut bila ingatkan semua tuu. Takut jika doa2 aku tak diterima...tambah2 di bulan Ramadhan nii. Banyak benda yang aku nak tebus balik. banyak benda yang aku sedar aku salah dan silap gan perbuatan aku dulu.

" Ya Allah ampunkanlah dosa hamba mu yang hina ini...Amin."

~ And untuk seorang kawan tuh. Aku tahu yang apa yang aku buat tuh salah. Tapi aku tak pernah niat untuk khianat. Aku tak niat pun cam yang dituduh. Apa aku dapat?...Kalo dapat peluang nak dapat cinta ko balik. Aku mybe niat cam tuh. Elok aku sendiri yang jatuh cinta gan ko. Dari peluang dapat pada orang yang tak reti hargai ko. Tapi semua tuu adalah GILA. And aku still lagi waras bila fikirkan semua tuu. Semua tuu mustahil untuk orang macam aku nak dapat orang cam kawan aku tuh!. Aku dah gile agaknya fikir cam tuh!..Argh!


Posted at 07:56 am by badai_purba

 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments




Previous Entry Home Next Entry